Salt la continut


Fotografie

Botezul la ortodocsi


  • Subiect inchis Acest subiect este inchis
5 raspuns(uri) in acest subiect

#1 Grace

Grace

    Pestisor

  • Membri
  • PipPip
  • 120 Mesaje:
  • Sex:Feminin

Postat 13 June 2006 - 12:17 PM

Cine poate primi taina Sfantului Botez?
Toti copiii nascuti din parinti crestini ortodocsi, copiii nascuti din casatorii mixte si copiii orfani nebotezati, aflati la rude si la casele de copii orfani. Mai pot primi botezul tinerii care din unele motive nu au fost botezati la timp, ca si cei de alta religie care se intorc la Ortodoxie de buna voie si marturisesc dreapta credinta, dupa cu au fost bine cercetati de preoti si de episcop si dupa ce au fost mult timp catehizati si deprinsi in invatatura de credinta ortodoxa si dau dovada de deplina hotarire.

Cine nu poate primi Botezul ortodox?
Copiii avortati si ucisi inainte de botez, in orice situatie; copiii nascuti morti si copiii nascuti din parinti atei sau sectanti si de alta religie, pina nu devin maturi si cer botezul de voia lor. Nu pot fi botezati nici oamenii maturi de alta religie, fara voia si cererea lor staruitoare, nici cei bolnavi mintal care nu-si pot spune dorinta inimii, nici nu-si pot marturisi dreapta credinta.

Cine savarseste Botezul, cind se savarseste si in ce loc anume?
Botezul se savarseste numai de preot si de episcop, la cel putin opt zile dupa nastere si pana la 40 de zile, daca pruncul este sanatos; iar daca este bolnav, imediat. Slujba Botezului se face numai in biserica, anume in pridvor, in pronaos sau intr'o incapere anume randuita din curtea bisericii. Numai in cazuri cu totul speciale, cind pruncul este amenintat sa moara, preotul il poate boteza acasa, la spital sau oriunde ar fi.

Ce trebuie facut daca nu este preot in apropiere si copilul este amenintat sa moara nebotezat?
In aceste cazuri, cind copilul este amenintat sa moara indata dupa nastere, acasa sau la spital, asistentele sau moasele trebuie instruite de preot sa aiba oricand la indemana aghiasma, la nevoie apa obisnuita, si lumanare. Apoi, dupa ce pun numele pruncului muribund, il boteaza ele, turnand aghiasma in forma de cruce peste prunc si zicand cuvintele: Se boteaza robui lui Dumnezeu (numele) in numele Tatalui, Amin; si al Fiului, Amin; si al Sfantului Duh, Amin. Daca moare pruncul, el este botezat si se mantuieste sufletul lui. Iar daca nu moare, cele ce l-au botezat trebuie sa spuna rudelor sau preotului ca a fost botezat de ele, iar preotul ii face toata slujba Botezului, fara a-l mai afunda in apa in numele Prea Sfintei Treimi, caci Botezul nu se mai repeta.

De cine si cand se pune numele pruncului?
Numele pruncului se pune de catre parinti, insa cu binecuvantarea preotului, care citeste o rugaciune speciala la punerea numelui noului nascut, deoarece cu acel nume care i se da la Botez, crestinul va calatori in viata si va sta inaintea lui Dumnezeu la judecata. Numele pruncului se consfinteste in clipa botezului, cand se cufunda in apa in numele Prea Sfintei Treimi si nu mai poate fi schimbat pana la moarte. Numai prin tunderea in monahism se poate schimba numele de botez.

Este bine sa i se puna pruncului doua si chiar trei nume?
Nu, caci toti sfintii au avut un singur nume, afara de cateva exceptii. Mai grav este insa cand i se pune pruncului un nume crestin de sfant si al doilea nume necrestin sau de alta credinta crestina. In asemenea cazuri la biserica si la slujbe se pomeneste numai numele crestinesc din calendar.

Ce folos au cei ce poarta nume de sfinti si ce paguba au cei ce poarta nume de pagini sau de alta religie si neam?
Cei ce poarta nume de sfinti au in viata si dupa moarte mare folos si ajutor, caci sfi'ntii carora le purtam numele se roaga neincetat pentru noi si ne ajuta in primejdii, in suferinta si in ceasul mortii si al infricosatei judecati.
In schimb, cei ce poarta nume de zei, de pagani, si nu au zi de praznuire in calendar, se lipsesc in viata, la moarte si la dreapta judecata de rugaciunile si ajutorul sfintilor. Insa, daca noi traim crestineste pe pamant, toti sfintii se roaga neincetat in cer pentru noi si ne ajuta pe calea mantuirii.

Care sunt partile principale ale Sfantului Botez?
Prima parte din slujba Sfantului Botez o formeaza lepadarile sau exorcismele, cand cel ce vine sa se boteze sta cu fata la apus si declara de trei ori, personal sau prin nas, ca se leapada de satana, de toate lucrurile lui, de toti slujitorii lui, de toata slujirea si de toata trufia lui. Apoi cel ce se boteaza este intors cu fata la rasarit si iarasi declara, tot de trei ori, personal sau prin nas, daca este prunc, ca se uneste cu Hristos, rostind de trei ori Crezul.
A doua parte a Botezului o formeaza sfintirea apei, adica facerea aghiasmei pentru botez si turnarea intreita in cristelnita de untdelemn sfintite. Iar a treia si cea mai insemnata parte a Botezului o formeaza intreita afundare a pruncului in cristelnita, zicind: Se boteaza robul lui Dumnezeu (numele), in numele Tatalui, Amin; si al Fiului, Amin; si al Sfantului Duh, Amin. Apoi noul botezat se infasoara in panza alba curata, numita popular crisma, care vine de la Cristos. Dupa alte cateva rugaciuni, preotul unge trupul noului botezat cu Sfantul si Marele Mir, care este a doua Taina a Bisericii, zicind aceste cuvinte: Pecetea harului Duhului Sfant. Apoi ii tunde perii capului in chipul Crucii, ca semn ca s'a lepadat de omul cel vechi si s'a imbracat in cel nou, il imbraca si, ducandu-l in fata Sfantului Altar, il impartaseste cu Trupul si Sangele lui Hristos. Astfel noul botezat primeste deodata trei Sfinte Taine: Botezul, Mirungerea si Sfanta Impartasanie.

Care sunt efectele Botezului asupra celui nou botezat?
Prin lepadarea de satana si unirea cu Hristos, se arata ca noul botezat sa leapada de buna voie de vrajmasul lumii si se uneste cu Hristos, Mantuitorul lumii. Iar prin baia Sfantului Botez, in numele Prea Sfintei Treimi, cel botezat primeste iertare de pacatul stramosesc si de toate pacatele facute pina la Botez, se naste din nou duhovniceste in Hristos, primeste nume de sfant si devine membru al Bisericii si fiu al lui Dumnezeu dupa har. Prin ungerea cu Sfantul si Marele Mir, noul botezat primeste harul Duhului Sfant si toate darurile necesare vietii si mantuirii lui care izvorasc din har. Iar prin unirea cu Prea Curatele Taine, noul botezat primeste pe Insusi Hristos pentru prima oara, ca arvuna si semn ca de acum este cu totul fiu al lui Dumnezeu si membru al Bisericii Sale pe pamant.

Cine poate fi nas la Botez si ce datorii crestinesti are nasul?
Nasul este parintele sufletesc al celui nou botezat. Prin botez el devine ruda duhovniceasca si povatuitor spre Hristos al finului sau, avand o mare datorie fata de acesta. Adica sa-l supravegheze cum creste in credinta, daca este adus regulat la biserica, daca stie rugaciuni, daca se spovedeste si se impartaseste cat mai des si daca parintii lui trupesti ii dau educatie crestineasca. Apoi insusi nasul trebue sa-l sfatuiasca mereu pe calea credintei, sa-i dea carti sfinte, sa-l duca pe la biserici si manastiri si sa poarte grija de el toata viata.
Orice nas de botez, ca si de nunta, trebuie sa fie un bun crestin ortodox, sa fie om de biserica, cu viata duhovniceasca exemplara si sa fie cununat.

Cine nu poate fi nas de Botez?
Cei care traiesc necununati, adica in concubinaj; cei ce sint de alta religie; cei ce nu cred cu tarie in Dumnezeu, nu merg la biserica si nu sunt ortodocsi; cei ce injura de cele sfinte, sunt betivi si traiesc in desfranari, ca si cei ce sunt din familii mixte sau dezmembrate si au nume rau intre crestini nu pot fi nasi de botez si de cununie.

Unde se afla sufletele copiilor nebotezati si ale celor avortati de catre parinti? Ce se mai poate face pentru sufletele lor?
Sufletele copiilor morti nebotezati inainte sau dupa nastere, ca si ale celor avortati cu voie sau fara voie, nu pot intra in Rai, pentru ca nu au avut parte de Botez. Dar nu sunt nici in iad, caci nu au facut pacate. Sufletele lor se afla intr'un loc cu amurg, intre lumina si intuneric, si asteapta ceasul Judecatii de Apoi, cind vor sta la judecata in fata lui Hristos impreuna cu parintii care i-au ucis.
Imagine postata

#2 verona

verona

    Furnica

  • Membri
  • Pip
  • 92 Mesaje:

Postat 18 June 2006 - 01:02 PM

:cheer: bv ca eu am si nume de botez si numele care ma striga,preotullui i se arata duhul prin spovedanie si la moaste se vad minunile sau cind se fac sfinti sus in rai

#3 Nessie

Nessie

    Crocodil

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7976 Mesaje:
  • Din:Bucuresti
  • Dispozitie:Fericita! :D
  • Sex:Feminin

Postat 19 June 2006 - 09:40 AM

Eu am 2 nume, dar daca ma striga cineva dupa al doilea sigur nu intorc capul pentru ca nu ma recunosc. :huh:
Cred ca cel mai bine e doar cu unul singur in cazul in care nu e prea comun. (ex: Popescu Ion)

#4 alandana

alandana

    Marmota

  • Membri
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1082 Mesaje:
  • Sex:Feminin
  • Inaltime (cm):163
  • Greutate maxima:60
  • Greutate curenta:55
  • Greutate dorita:50

Postat 14 August 2006 - 07:35 PM

O multime de copii sunt botezati de tineri care traiesc in concubinaj. Preotii nu ar trebui sa refuze sa accepte ca nasii unui copil sa fie persoane care teoretic nu au voie sa fie nasi?

#5 amalia0701

amalia0701

    Jaguar

  • Membri
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6314 Mesaje:
  • Dispozitie:Under construction
  • Sex:Feminin

Postat 23 November 2007 - 05:56 PM

Botezul

#6 fredi

fredi

    Amiba

  • Membri
  • 14 Mesaje:

Postat 15 January 2008 - 08:57 AM

Botezul este actul public prin care te identifici cu Hristos in moartea si invierea Lui.
Botezul este marturisirea de credinta facuta public, un rezultat al nasterii din nou despre care vorbeste Domnul Isus lui Nicodim.
Intelegem din Scripturi ca botezul se poate primi in urma credintei: Marcu 16:16 "Cine va crede si (apoi) se va boteza, va fi mantuit. cine nu va crede, va fi osandit"
De aici botezul adultilor la neoprotestanti.

De ce botezul copiilor la ortodocsi?
intrebarea cea mai des pusa: Ce sa va intampla cu copiii daca vor muri si nu sunt botezati? pentru ca numai cei botezati vor fi mantuiti...

Raspunsul este simplu: "Domnul Isus a zis : Lasati copilasii la mine si nu-i opriti caci imparatia lui Dumnezeu este a unora ca ei".
In plus Numeri 6:23. "Spune lui Aaron și fiilor lui și le zi: Așa să binecuvântați pe fiii lui Israel și să ziceți către ei:
24. Să te binecuvânteze Domnul și să te păzească!
25. Să caute Domnul asupra ta cu față veselă și să te miluiască!
26. Să-Și întoarcă Domnul fala Sa către tine și să-li dăruiască pace!
27. Așa să cheme numele Meu asupra fiilor lui Israel și Eu, Domnul, îi voi binecuvânta".

De aici actul de binecuvantare a copiilor la neoprotestanti. Ceea ce nu este un botez.




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi