Salt la continut


Fotografie

Cum se fac vanzarile online?


  • Please log in to reply
8 raspuns(uri) in acest subiect

#1 sunshine

sunshine

    Furnica

  • Membri
  • Pip
  • 68 Mesaje:
  • Din:Busteni
  • Sex:Feminin

Postat 14 April 2007 - 07:17 PM

Pentru ca m-am laudat cu voi, acum va pun din nou la treaba, poate ma ajutati din nou....de fapt, nu pe mine in mod direct ci pe prietena mea.....dar sa va spun ce ar interesa-o....ar vrea sa-si deschida un magazin online cu specific de organizare nunti...asa ca: stiti cum se porneste o astfel de afacere, ce acte tb facute, cum se fac platile, cum se comanda, daca se aduce marfa din afara tarii cum se procedeaza, nici nu stiu ce sa va intreb pt ca eu nu ma pricep la asa ceva, dar daca stiti amananute despre astfel de " magazine online" poate imi raspundeti, va rog...sau poate stiti ce legi ar tb sa citeasca ca sa se ma lamureasca....ms mult...

#2 alex25

alex25

    Nevastuica

  • Membri
  • PipPipPipPipPipPip
  • 900 Mesaje:
  • Sex:Masculin

Postat 16 April 2007 - 08:49 AM

Hai ca incerc sa-mi exprim si eu parerea in legatura cu aceasta problema. Despre acte, cred ca sunt aceleasi ca la orice alta firma (am mai discutat despre asta pe-aici pe forum), insa ar trebui sa se gandeasca la costurile implicate de un magazin online:

A. Costuri legate de tehnica
1. Programarea - intre 500 si 1.500 euro (se poate construi o solutie "la comanda" sau se poate cumpara un soft - de exemplu COM2 dar cred ca tot in jurul la 1000 se invart ambele solutii)
2. Designul - intre 300 si 1.000 euro
3. Cumpararea domeniului - cam $50 (se plateste o singura data daca e in Romania)
4. Gazduirea online - cam 15 euro/luna
5. Probabil ar trebui angajat si un webmaster - cred ca part time ar fi suficient -> sa spunem 3-400 euro/luna (nu e nevoie de cineva extraordinar de priceput aici asa ca salariul acesta pentru part-time cred ca ar fi suficient)

B. Distributia
Ar mai fi nevoie de contractarea unei firme de curierat cu ajutorul careia sa trimita marfa prin tara. Aici costurile sunt cam de 400-500 euro/luna, cred (s-ar putea sa fie si mai putin, depinde de firma si de tipul de contract).

C. Call center
Oarecum improriu spus call center, pentru ca una sau doua persoane cred ca ar fi suficiente pentru a raspunde comenzilor (daca faci un magazin online, e super important sa raspunzi clientului telefonic in maxim o ora de la trimiterea comenzii)

D. Alte cheltuieli
Pentru a putea distribui local marfa e nevoie si de o masina. Masina personala ar fi ok daca faci tu(sau ea, in cazul asta) distributia; daca nu vrei sa faci tu distributia (desi, in cazul acesta cred ca ar fi cazul, pentru ca nu imi inchipui ca asteapta 30 de comenzi pe zi) mai trebuie o masina si un sofer (sa spunem 9.000 euro masina si 200 euro/luna soferul)

Desigur, aici se mai poate adauga si chiria magazinului(sediul adica - nu stiu, un apartament, un etaj dintr-o vila etc.) - intre 200 si 2.000 euro/luna.

Toate calculele astea au fost facute pentru un magazin, desi exprimarea "magazin online cu specific de organizare nunti" o gasesc cam ambigua (adica e agentie care se ocupa cu organizarea nuntilor, sau e magazin - vinde rochii de mirese, costume, lumanari etc. ?)

Cred ca un total ar spune ca asa:
Cheltuieli initiale - in jur de 1.600 euro (+masina daca e cazul)
Cheltuieli lunare - cam 1.000 - 1.500 euro/luna (dar aici depinde mult de preferintele prietenei tale - ar putea iesi, probabil, si pana la 200 euro/luna daca ar trage puternic de preturi si n-ar angaja pe nimeni, cel putin initial)

Plata se face de obicei la livrare, dar sunt si solutii de plata prin card (DotCommerce sau GECAD). Mai sunt si altele (uite de exemplu cum se face plata la eMag - cel mai mare magazin online din Romania. Tot aici: Cum cumpar? si exemplu de solutie pentru livrare.)

O solutie viabila si cred ca si recomandabila daca nu are foarte multi bani la inceput ar fi si ultraSHOP - se ocupa ei aproape de tot in locul tau, contra unei sume lunare. Nu o consider, insa, o solutie foarte profesionista.

Sper ca am fost, macar un pic, de ajutor.

#3 sunshine

sunshine

    Furnica

  • Membri
  • Pip
  • 68 Mesaje:
  • Din:Busteni
  • Sex:Feminin

Postat 16 April 2007 - 02:38 PM

Merci mult, Alex25! :salut:
Iti spun sincer, prietena mea a ramas cu gura cascata cand a citit tot ce ai scris....nu-i venea sa creada ca a primit atatea informatii de pe forum....eu i-am spus, dar daca nu m-a crezut.....asta e! s-a convins acum. :))

Ma bucur ca ti-ai facut timp sa-mi raspunzi, iar despre ajutorul pe care l-ai dat ....e MARE! Daca o mai avea nevoie prietena mea de vreo informatie, cu siguranta ca aici vom gasi raspunsurile cele mai bune!

#4 Nessie

Nessie

    Crocodil

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7974 Mesaje:
  • Din:Bucuresti
  • Dispozitie:Fericita! :D
  • Sex:Feminin

Postat 16 April 2007 - 02:51 PM

Pe langa raspunsul lui Alex, cred ca nu pot sa mai spun nimic nou, dar imi dau si eu parera, ca oricum sunt la serviciu si nu am de lucru. :lol2: :p

A. Costuri legate de tehnica
Sunt de parere ca aici ar trebui sa se investeasca fara retineri, pentru ca nu construiesti site-ul in fiecare luna si daca afacerea e pe internet datorita site-ului iti vin clientii.

Ca webmaster ai putea sa iei un student care sa lucreze de acasa, dar ai nevoie macar la inceput de cineva sa se asigure ca isi face treaba asa cum trebuie.

B. Distributia
Am vazut multe magazine online care trimit produsele prin Posta Romana in sistem ramburs. Pentru inceput cred ca merge, dar mi se pare putin neprofesionist si dificil de realizat pentru produse mari.

C. Call center
Dupa site, call center-ul e al doilea ca importanta dupa parerea mea. E poate singurul contact direct pe care clientul il are cu firma ta, asa ca trebuie sa ai mare grija pe cine angajezi sa te reprezinte. ;)


Acum cativa ani am vrut si eu sa fac o firma de organizare evenimente si m-am interesat putin, asa ca daca prietena ta mai vrea detalii strict pe domeniul asta sa intrebe.

#5 sunshine

sunshine

    Furnica

  • Membri
  • Pip
  • 68 Mesaje:
  • Din:Busteni
  • Sex:Feminin

Postat 16 April 2007 - 03:11 PM

Doar online va fi magazinul, nu va fi si un magazin propriu-zis....asa ca nu ar mai fi nevoie de alte costuri acolo( chirie, utilitati, vanzatoare, etc).
Specificul magazinului va fi de vanzare rochii de mireasa, lumanari, marturii, invitatii, etc....
Costurile sunt destul de mari, cred, dar daca treaba va merge, e ok....


Sigur, Nessie, ms....daca tot ai zis ca se poate sa te intrebe, atunci asa o sa facem...deci, cam ce ar mai tb sa stie in afara de cele ce deja s-au spus? Ai dreptate cand zici ca ar tb sa investeasca fara retineri in ceea ce e legat de tehnica.....poate acest site sa-l faca oricine se pricepe la asa ceva sau doar cei care au deschisa o firma de profil?
Call-center-ul nu ar putea fi tel mobil al prietenei mele? Tb o persoana angajata pt asta?Eu cred ca nu....dar daca tu ai studiat problema asta, poate o lamuresti si pe ea.....



Si pt Alex25 o intrebare as mai avea: de ce zici ca nu e o solutie profesionista UltraShop? Stii ceva despre asta care ar tb sa stie si prietena mea? ms....

#6 Nessie

Nessie

    Crocodil

  • Moderatori
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 7974 Mesaje:
  • Din:Bucuresti
  • Dispozitie:Fericita! :D
  • Sex:Feminin

Postat 16 April 2007 - 03:46 PM

Doar online va fi magazinul, nu va fi si un magazin propriu-zis....asa ca nu ar mai fi nevoie de alte costuri acolo( chirie, utilitati, vanzatoare, etc).
Specificul magazinului va fi de vanzare rochii de mireasa, lumanari, marturii, invitatii, etc....
Costurile sunt destul de mari, cred, dar daca treaba va merge, e ok....

Sigur, Nessie, ms....daca tot ai zis ca se poate sa te intrebe, atunci asa o sa facem...deci, cam ce ar mai tb sa stie in afara de cele ce deja s-au spus? Ai dreptate cand zici ca ar tb sa investeasca fara retineri in ceea ce e legat de tehnica.....poate acest site sa-l faca oricine se pricepe la asa ceva sau doar cei care au deschisa o firma de profil?
Call-center-ul nu ar putea fi tel mobil al prietenei mele? Tb o persoana angajata pt asta?Eu cred ca nu....dar daca tu ai studiat problema asta, poate o lamuresti si pe ea.....

Nu vreau sa o dezamagesc pe prietena ta, dar imi spun acum parerea din punctul de vedere al unui potential client: daca dau cateva miloana bune pe o rochie de mireasa pe care vreau sa mi-o amintesc toata viata, fii convinsa ca vreau sa o probez inainte. Eu nu cumpar nici un tricou daca nu ma lasa sa il probez, asa ca un magazin de prezentare tot cred ca ar fi necesar.

Eu ma gandisem sa organizez nunti, zile de nastere etc si sa ma ocup de la restaurant, masa, biserica, pana la luna de miere, iar siteul il vedeam doar pe o modalitate de contact mai rapida.

Call-center-ul cu telefonul mobil nu cred ca e profesional. Eu cel putin ma gandesc ca dau banii pe calator. :grin: Nu am de unde sa stiu ca nu vrea sa ma fraiereasca firma X si ca si-a dat mobilul pentru ca nu mai poti da de ei apoi. Ceva de genul "prinde orbul, scoate-i ochii". :lol2:
Daca e un telefon fix, clientul se gandeste ca undeva exista un sediu, la care te poti duce daca ai o problema. Ca alternativa in afara programului de lucru, mobilul e o idee buna. ;)

#7 tmanbone

tmanbone

    Veverita

  • Membri
  • PipPipPipPipPip
  • 580 Mesaje:
  • Din:Bucuresti
  • Dispozitie:Higher State of Consciousness.
  • Sex:Masculin

Postat 16 April 2007 - 09:14 PM

Si... nu zice nimeni nimic de web promotion? <_<

#8 alex25

alex25

    Nevastuica

  • Membri
  • PipPipPipPipPipPip
  • 900 Mesaje:
  • Sex:Masculin

Postat 18 April 2007 - 01:22 PM

Si pt Alex25 o intrebare as mai avea: de ce zici ca nu e o solutie profesionista UltraShop? Stii ceva despre asta care ar tb sa stie si prietena mea? ms....


Mai, problema principala este domeniul (url-ul): ei iti ofera un subdomeniu ultrashop.ro (sper sa nu ma insel, dar parca asa stiam). De exemplu, daca magazinul tau se numeste "eMirese", domeniul va fi "emirese.ultrashop.ro" (inca o data, nu sunt sigur de asta)

De ce e acest lucru neprofesional?
a ) Pentru ca toti clientii tai vor putea vedea ce soft folosesti, la fel si concurenta.
b ) Vei fi tot timpul asociata cu "ultrashop", iar daca la un moment dat ultrashop isi va face un renume negativ prin cine stie ce conjunctura, va fi si imaginea magazinului tau afectata.
c ) Daca la un moment dat te decizi sa te "desparti" de ultrashop si sa pornesti pe o cale separata, toate referintele catre tine se vor strica si vei pierde o mare parte din vizitatorii ocazionali (vizitatorii care ajungeau la tine de pe alte site-uri sau de pe Google sau alte motoare de cautare). Adica s-ar putea ca la un moment dat sa te hotarasti ca gata, a trecut perioada amatorismului, hai sa-mi iau domeniul emirese.ro si sa continui acolo. La acel pas vei pierde foarte multi vizitatori, pasul fiind echivalent cu a lua de la capat toata afacerea, singura diferenta constand in notorietatea formata pana la momentul respectiv. (adica ramai, probabil, cu cei mai multi vizitatori care intrau frecvent pe site)

Un alt dezavantaj al folosirii ultrashop este ca, neavand acces la sursele soft-ului, nu il vei putea modifica chiar asa cum vrei (adica sa adaugi diverse functionalitati), acest aspect tinand doar de cei care dezvolta ultraShop - adica ultraPRO - doar ei vor putea face modificari majore asupra magazinului tau.
De exemplu: daca la un moment dat te decizi ca vrei ca magazinul sa contina si un instrument de recomandare de cadouri de nunta, integrat in site, in acel moment depinzi strict de ultraPRO pentru aceasta modificare;iar ei, daca au chef sa faca acest instrument pentru tine, te pot incarca la nota absolut cat vor ei, pentru ca nimeni altcineva nu ar mai avea acces de modificare asupra site-ului in afara de ei.

O alta problema ar fi ca, pana la urma, toata platforma este doar inchiriata si vei plati aceasta "chirie" tot timpul; daca la un moment dat vei dori sa te desparti de ei, soft-ul va ramane la ei si practic nu vei ramane decat cu produsele si cu clientii fideli (deci e exact ca si cum ai inchiria un apartament: cand s-a suparat proprietarul s-a suparat pe tine, poate sa te dea in strada si tu ramai doar cu hainele); problema principala aici cred ca ar fi aceea ca majoritatea clientilor tai sunt doar ocazionali, ca se casatoresc o singura data in viata, deci cred ca ar trebui sa te concentrezi asupra clientilor ocazionali (adica ar trebui sa-ti pese 1. de Google 2. de reclama pe alte site-uri - cum spunea si TMan mai sus - nu iti poti permite sa-i neglijezi, ei sunt principala ta tinta).

Eu ti-am expus mai mult dezavantajele aici pentru ca pe site-ul lor oficial (am dat link mai sus) gasesti lista cu avantajele. Managerul care se ocupa de ultraShop are si un blog unde mai scrie despre acest produs. Poti vorbi direct cu el acolo (adica ii poti pune intrebari etc.) sau poti gasi mai multe lamuriri relativ la serviciu. Tot pe site-ul oficial e si un numar de telefon si un formular de contact. Blog-ul managerului de care vorbeam este aici: http://adiz.weblog.ro/

Prefer sa nu trag o concluzie - e bun sau nu e bun ultrashop in acest caz - pentru ca nu vreau sa te influentez prin subiectivismul meu, am vrut doar sa te informez obiectiv. Sfatul meu e sa iei legatura
1. Cu cei de la ultrashop
2. Cu o firma de programare web
3. Cu o firma care iti poate da un soft de-a gata (cum e com2, mai gasisem unul la un moment dat dar nu-mi amintesc unde era)

si hotarasti apoi care e cel mai bun raport calitate/pret.

#9 sunshine

sunshine

    Furnica

  • Membri
  • Pip
  • 68 Mesaje:
  • Din:Busteni
  • Sex:Feminin

Postat 22 April 2007 - 02:42 PM

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri....ce sa zic? aveti mare dreptate....si nessie si alex25....ramane de studiat problema, pt ca sunt f multe chestiuni de care nu s-a stiut si care se dovedesc a fi f importante intr-o afacere....ms mult....




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi