Salt la continut


Fotografie

Sfanta Scriptura modificata?


  • Please log in to reply
8 raspuns(uri) in acest subiect

#1 fredi

fredi

    Amiba

  • Membri
  • 14 Mesaje:

Postat 14 January 2008 - 01:12 PM

In sustinerea fecioriei permanente a Mariei, in Noul Testament, editat de Biserica ortodoxa Romana, s-a procedat la o "mica" modificare. Acolo unde scrie ca Maria "L-a nascut pe FIUL EI CEL INTAI NASCUT" s-a transpus prin "UNUL NASCUT".
Pentru edificare, putem lua traducerea Cornilescu in care scrie ca "Maria l-a nascut pe FIUL EI INTAIUL NASCUT". Traducerea "King James version" si traducerea catolica "The new American Bible" o traduc din limba greaca: And she gave birth to her FIRSTBORN SON" (Luke 2:7)sau "And knew her not till she had brought fort her FIRSTBORN SON> and he called his name JESUS." (Mat. 1:25) sau "And she brought fort her FIRSTBORN son" (Luke 2:7). Pentru cei care nu stiu FIRSTBORN = INTAIUL NASCUT
Desi catolicii, atat de credinciosi Maicii Domnului, nu si-au permis a modifica BIBLIA in sustinerea dogmelor promulgate de sinoade, in raport cu Maica Domnului, ORTODOCSII ROMANI AU FACUT-O. De ce?

argumente ca sta la baza afirmatiei ca Maria nu a ramas fecioara:
1. Citind Biblia putem cunoaste ca celibatul nu loc important in Sfanta Scriptura.Dimpotriva, atunci cand cand Rebeca i-a fost data lui Isaac, familia ei a binecuvantat-o: O, sora noastra, sa ajungi mama a mii de zeci de mii si samanta ta sa stapaneasca cetatile vrajmasilor tai" (Geneza 24.60)
In Israel o femeie care nu avea copii nu era socotita binecuvantatade Dumnezeu. De aceea in familia lui Iacov, sterilitatea Rahelei era permanent motiv de tensiune, Acelasi lucru s-a petrecut in familia lui Elcana in care Penina, cand avea ocazia o intepa pe Ana ca s-o mangaie, fiinca, Domnul o facuse stearpa (1Samuel 1:2-6). Dupa ce Dumnezeu a ascultat ruga Anei si ea a tinut juruinta, Dumnezeu a rasplatit-o: "Cand a cercetat Dumnezeu pe Ana, ea a ramas insarcinata si a nascut trei fii si doua fiice".
Asa ca Maria daca nu mai nastea si alti copii, nu era socotita binecuvantata intre femeile timpului respectiv.
2. O alta "modificare" care apare in Sfanta Scriptura este in Matei 1:25 - si anume:" Dar (Iosif) n-a cunoscut-o pana ce ea a nascut fiu. Sie el i-a pus numele Isus". Conform traducerii Cornilescu. Deci rezulta ca dupa nasterea lui Isus , viata conjugala a lui Iosif si a Mariei a decurs normal.
Modificarea care apare in Bibliile sinodale din Romania spune cam asa: " Si astfel Maria a nascut fara sa fi cunoscut barbat" - Biserica Ortodoxa incearca sa elimine posibilitatea ca Maria sa mai fi avut copii dupa nasterea Domnului Isus- modificare ce apare in secolul XX.
In traducerea Catolica a Bibliei : The New American Bible", zice: She had no relations her UNTIL she born a son, and he named him Jesus" iar traducerea " King James version" zice: "and knew her not till she had brought fort her firstborn son: and he called his name Jesus" Adica nu a cunoscut-o pana ea nu a nascut.
3. Remarca: cu toate ca Biserica Catolica o pune pe Maica Domnului pe cea mai inalta treapta, ca mijlocitoarea cea mai eficienta, NU SI-A PERMIS SA FACA MODIFICARI pe care le-a facut Biserica Ortodoxa, ci a pastrat Cuvantul din original care zice> "Dar n-a cunoscut-o pana ce ea a nascut"


Marcu 3:31-32
" 31.Atunci au venit mama si fratii Lui si stand afara, au trimis sa-l cheme.
32.Multimea sedea in jurul Lui, cand i-au spus: "Iata ca mama Ta si fatii Tai sunt afara si te cauta".
Si acum o problema de logica: daca cineva se intereseaza de o persoana dintr-o localitate oarecare, intotdeauna cel intrebat il va identifica prin rudele lui de gradul intai si anume: frati si surori, accidental prin verisor (numai daca acesta din urma a ajuns celebru ). Deci daca este scris ca Domul Isus a avut patru frati si mai mult de o sora, nu avem voie sa rastalmacim Cuvantul

#2 energie07

energie07

    Amiba

  • Membri
  • 17 Mesaje:
  • Din:Baia Mare
  • Sex:Masculin

Postat 15 January 2008 - 12:46 PM

he he. Asta e un mic nimic modificat sau tradus aiurea. Hai sa fim seriosi, pana s-a ajuns la o traducere in romana multe cuvinte sau sensuri s-au pierdut pe drum.
Oricum, primul pas e modul in care s-a decis ca cele 4 evanghelii si nu altele sa faca parte din Noul Testament. Povestea cu religia e veche si o sa mai treaca mult pana o sa fie lamurita (vezi Zeii din Olimp care acum sunt basme, vezi Zeii Egipteni care acum sunt subiecte de film). Asta e adevarul, cel mai simplu mod de a explica neputinta noastra de a intelege un fenomen este atribuirea lui unei fiinte cu puteri supranaturale.

#3 florin79

florin79

    Amiba

  • Membri
  • 7 Mesaje:

Postat 15 January 2008 - 05:41 PM

Poate ca biserica romano-catolica a tradus in acest fel; dar nicaieri in dogmele ei nu spune ca Maria nu a ramas fecioara; adica dimpotriva, cultul fecioarei la ei este si mai accentuat ca in ortodoxie;ei au in plus si dogma despre imaculata conceptie a Mariei, dogma conform careia aceasta s-ar fi nascut din Ioachim si Ana fara pacatul stramosesc; despre fecioria Mariei nici pomeneala sa fi fost vreodata contestata in 2000 de ani in biserica Catolica; expresia "intaiul nascut" au pastrat-o astfel pentru ca nu exista riscul de a fi interpretata ca in mesajul tau ci ei o interpreteaza ca referindu-se la faptul ca Iisus a fost mai inainte de a fi lumea;este nascut din veci din Tatal, in consecinta asta si este El; intaiul nascut ;este un statut nu o simpla insiruire a numarului de copii ai Mariei; "mai inainte de luceafar Te-am nascut" spune psalmistul; "Fiul Meu esti Tu, Eu astazi Te-am nascut; si iata Fecioara va lua in pantece si va naste Fiu" este clar ca Iisus, conform scripturii asa cum o avem noi azi, nu a fost nascut de Tatal intr-un anumit timp pentru ca asta ar presupune ca era un timp cand IIsus nu ar fi existat; "astazi Te-am nascut" expresie biblica,asociata cu "mai inainte de luceafar Te-am nascut" , tot expresie biblica arata clar la ce se refera; la eternitate; la in afara lui inainte de si dupa, in afara lui "inceputul si sfarsitul" adica acolo unde acesti termeni nu au ce cauta pentru ca este in afara timpului;
din acest motiv biserica din occident nu s-a deranjat sa traduca altfel pasajul pentru ca era clar pentru credinciosii ei ca Intaiul Nascut are conotatii mult mai inalte decat cea de numeral; daca este s-o luam astfel asta este conditia Cuvantului si anume de a fi nascut din veci din Tatal; Fiul lui Dumnezeu este nascut din vesnicie din Tatal si este Unul; deci Unul Nascut prin excelenta; si singurul Intai nascut; adica si daca Maria ar fi avut 10 copii si El ar fi fost al 11-lea tot Intaiul Nascut I-ar fi spus evanghelistul

#4 florin79

florin79

    Amiba

  • Membri
  • 7 Mesaje:

Postat 15 January 2008 - 06:22 PM

Intr-adevar era socotita pedeapsa de la Dumnezeu ca o femeie a Vechiului Testament sa fie stearpa; stim istoria si necazul Sarei, sotia lui Avram precum si cea a parintilor lui Ioan Botezatorul, Zaharia si Elisabeta; dar sa nu uitam tot cuvintele scripturii:"Bucura-te, ceea ce esti plina de har, Domnul este cu tine.
Binecuvantata esti tu intre femei" (cuvintele lui Gavriil ingerul de la Luca 1,28) si cuvintele Elisabetei "binecuvantata esti tu intre fremei si binecuvantat este rodul pantecelui tau"Lc 1,42) precum si multumirea Mariei " Ca iata de acum ma vor ferici toate neamurile ca mi-a facut mie marire Cel puternic" Lc 1,48-49. Deci nu-mi pare de aici ca este vorba de o lipsa de binecuvantare; adica naste o femeie pe Fiul lui Dumnezeu care a venit sa mantuiasca lumea si sa ne daruiasca filiatia, posibilitatea de a-L numi pe Dumnezeu 'TATA", este binecuvantata asa cum nimeni pe pamant nu a mai fost si nu va mai fi si marea ei problema o fi ca isi pierde din prestigiul sau de fiica a poporului ales ca nu face copii cu Iosif; asta-i ca si cum ia un om premiul Nobel pentru ceva si are 3 doctorate si isi pierde prestigiul ca nu are in dosar o diploma de la o postliceala de mana a 3-a de prin vreo curte in care este si un magazin de haine second-hand si un sopru in care un pantofar repara cizme. Adica ce binecuvantare mai mare ca asta ar putea primi o femeie?

si logic vorbind; cand simti ca om nevrednic si din lut ca in pantecele tau alege Cel care a creat totul sa-L salasluiasca pe Fiul Sau cel nefacut si de mai inainte de veci nascut, iti vine sa faci sex ca o femeie oarecare din Jibou? (ca eu stiu ca asa se fac de obicei copiii). Hai sa zicem ca o femeie poate ramane insarcinata fara sa participe activ la actul sexual; dar la un barbat asta nu se poate;ca sa insamanteze o femeie trebuie sa o doreasca si sa aibe chef de copulatiepentru ca altfel nu are cu ce daca intelegi ce vreau sa spun; altfel nu are cu ce sa o insamanteze; iar un barbat drept, ales si el de Dumnezeu cum era Iosif, un barbat drept si cu frica lui Dumnezeu deci, cum poate sa ejaculeze in femeia pentru care au trebuit sa treaca mii de ani de la facerea lumii ca Dumnezeu sa-si poata implini voia;adica se intampla atatea de la Adam pana ce in mersul lumii apare in sfarsit o femeie vrednica sa fie mama lui Dumnezeu si dupa ce Iosif primeste vizita ingerului de mai multe ori, stie ce Fiu va naste Maria, este acolo cand se naste, vin pastorii, magii, este sub indemnul ingerului cand fuge in Egipt, apoi cand se intoarce si el alta treaba nu are decat sa-i vie pofta de copulatie cu maria; poate suna destul de dur ce scriu si deloc in atmosfera celor scrise mai inainte dar repet, asa se fac copiii; nu se fac din bataile inimii;ca asta poate coexista cu dorinta pur fizica care-ti da vigoarea de a face copii este altceva; dar aceea trebuie neaparat sa existe altfel chemi un vecin sa faca el ca tu nu ai cu ce;

#5 florin79

florin79

    Amiba

  • Membri
  • 7 Mesaje:

Postat 15 January 2008 - 06:34 PM

eu am vazut o multime de femei normale si simple care nu mai sunt sau nu sunt de tinere interesate de o relatie fizica cu un barbat; darmite singura femeie a lumii aleasa mai inainte de a stii parintii ei ca li se va naste, mi-e greu sa cred ca i statea gandul la relatii de acest gen cu Iosif, mai ales dupa ce L-a nascut pe Iisus; in acest caz nu ar fi mai mult decat o fetiscana de liceu , o fata comuna cu o viata comuna;sa nu uitam ca ea a crescut totusi la templu, nu s-a dus la nunti si la serbarile organizate si in acea vreme ca si azi.
Femeia aceea Il avea in ea pe Dumnezeu cu adevarat mai mult decat oricare alt semen al speciei umane; din ea a luat umanitatea cel Nefacut; este ca si cum ai face dragoste, fie ea cat de pura in casa lui Dumnezeu in timpul Liturghiei; Maria a fost locuita de Dumnezeu si pecetluita pentru totdeauna de El; a fost toata viata poate singura Biserica cu adevarat sfanta a Lui; trupul Sau a fost mai mult decat al oricarui alt om "templu al Duhului Sfant" cum zice apostolul; intr-o asemenea situatie este echivalent cu ce am zis; a face dragoste in casa lui Dumnezeu, in timpul rugaciunii iar la bisericile vechi, in timpul Liturghiei;

acuma intreb..ce fel de om intreg la cap ar face asta? eu nu cred ca ar face; si mai cred ca Maria, asa fata tanara cum a fost ea atunci era intreaga la minte; ca altfel nu ar fi ales-o Dumnezeu

#6 florin79

florin79

    Amiba

  • Membri
  • 7 Mesaje:

Postat 15 January 2008 - 06:47 PM

Si cu celibatul s-a schimbat problema in Noul Testament; In I Corinteni capitolul 7; Pavel spune foarte clar "cel ce isi marita fecioara bine face; dar cel ce n-o marita si mai bine face; casatoria este privita de el mai degraba ca ingaduintza pentru a nu cadea in pacat decat ca un deziderat al vietii crestine; de aceea a aparut monahismul doar dupa Hristos nu si inainte; pana la Pavel nimeni nu a mai vorbit astfel; doar stim ca pana si Moise era casatorit cu fiica lui Ietro; dar Ioan Botezatorul nu era; fiecare are de la Dumnezeu darul lui, unul asa, altul in alt fel;cuvinte spuse tot de Pavel in acelasi capitol;

sper sa tineti cont si de aceste considerente cand cercetati aceasta problema propusa in forum

#7 fredi

fredi

    Amiba

  • Membri
  • 14 Mesaje:

Postat 15 January 2008 - 10:20 PM

Iti respect atitudinea pe care o ai fata de Maria, mama lui Isus. Dar nu trebuie sa uitam ca in Sfanta scriptura chiar apare mentionat ca Domnul Isus a avut frati. Nimeni nu contesta faptul ca Maria, prin faptul ca l-a nascut pe Isus, nu a fost o sfanta ( aleasa de Domnul) totusi a fost o fiinta umana supusa acelorasi slabiciuni ca si noi. Si daca in Scriptura scrie ca a vut frati de ce sa nu o credem, sau, daca ar fi fost un anumit grad de rudenie (verisor) intre Isus si acei frati, nu credeti ca ar fi trebuit sa se fi specificat acest lucru? Deobicei se specifica in Scriptura daca exista o alta relatie de rudenie (alta decat frate).

Matei 13:55-57 "55.Oare nu este El fiul tamplarului? NU este Maria mama Lui? Si Iacov, Iosif, Simon, si Iuda, nu sunt ei fratii Lui? 56.Si surorile Lui nu sunt toate printre noi? Atunci de unde are El toate lucrurile acestea?"
57. Si gaseau astfel in El o pricina de poticnire.

De ce s-au poticnit de Isus? pentru ca a facut parte dintr-o familie obisnuita, cu meserie deloc care sa iasa in evidenta. Daca ar fi pomenit aici de fratii Lui ca fiind "verisori" nu ar fi trebuit sa aminteasca cel putin tatal lor? Este evident faptul ca aici este vorba de o familie cu o mama, un tata, si copii. NImic iesit din comun care sa-i fi atras atentia cuiva.

Ioan 7:3 "Fratii Lui I-au zis: "Pleaca de aici, si du-Te in Iudeea, ca sa vada si ucenicii Tai lucrarile, pe care le faci. Nimeni nu face ceva in ascuns, cand cauta sa se faca cunoscut: daca faci aceste lucruri, arata-Te lumii" caci fratii Lui nu credeau in El.

Faptele apostolilor 1:14 "Toti acestia staruiau cu un cuget in rugaciune si cereri, impreuna cu Maria, mama lui Isus, si cu fratii Lui.

#8 Kunyla

Kunyla

    Amiba

  • Membri
  • 2 Mesaje:

Postat 23 August 2009 - 12:39 PM

Toti comentatorii dinaintea mea, dezbat problema daca Maria mama lui Iisus a avut sau nu relatii sexuale cu Iosif, dupa nasterea lui Iisus. Parerile sunt diferite, fiecare dintre ele fiind raportata la modul cum comentatorul abordeaza un punct de vedere sustinut de convingerile sale. Nu discut aici fiinta lui Iisus ca divinitate intrupata sau ca om cu capabilitati divine si nici daca in acest context mama sa Maria, dincolo de structura sa carnala, avea in trupul sau material un spirit foarte inalt. Vreau doar sa prezint o nedumerire care ma framanta de ani de zile si as fi interesat daca cineva poate concepe un argument bine fundamentat pe o logica implacabila. Iata despre ce este vorba: Dumnezeu Tatal, ca o entitate totala, fundamentala si absoluta, considera ca singura modalitate de intrupare a Fiului Sau, plantarea acestuia intr-un uter de femeie. Daca pentru conceperea lui Iisus excludem contributia vreunui spermatozoid de-al lui Iosif, sotul Mariei, firesc este sa excludem si contributia propriului ei ovul. Admitand varianta ca asa cum biologic este firesc un zigot se lipeste de peretele uterului si-si incepe evolutia de 9 luni, altceva decat stim din biologie face acest demers si se naste la soroc. Intrebarea pe care mi-o pun este: De ce era nevoie ca Iisus sa parcurga intregul traiect vaginal si labial al Mariei pornind din uter si dintr-un invelis placentar, continuand cu o ligatura ombilicala, pentru a se naste intr-un trup carnal, carne structurata biologic dupa toate specificitatile cunoscute fiindca la rastignire din trupul sau a curs sange, iar sorgintea acestui trup de carne omenesc pana in cele mai mici detalii, nu avea nimic de a face cu spermatozoidul masculin si ovulul feminin? Oare sa nu fi avut Dumnezeu o alta cale de a-Si intrupa Fiul? Daca Iisus ar fi aparut ca o entitate cosmica venind catre pamant asa cum s-a inaltat la sfarsitul carierei sale pamantesti urmarit de privirile "extaziate" ale ucenicilor, contemporanii si umanitatea nu i-ar fi priceput mesajul? Ciudat rationamentul de stabilire a modalitatii de intrupare a unei entitati divine. Chiar daca Biserica si modificarile inscrisurilor biblice incearca cu obstinatie sa invaluie intr-o aura de mister nasterea fiziologica a lui Iisus, intregul concept in ansamblul sau are o evidenta nota de infantilism. In acelas registru descriptiv, ar fi mers tot atat de bine ca venirea lui Iisus pe lume sa fie pusa pe seama unei berze.

#9 Maleahi

Maleahi

    Amiba

  • Membri
  • 20 Mesaje:

Postat 10 December 2009 - 03:07 PM

Daca Iisus ar fi aparut ca o entitate cosmica venind catre pamant asa cum s-a inaltat la sfarsitul carierei sale pamantesti urmarit de privirile "extaziate" ale ucenicilor, contemporanii si umanitatea nu i-ar fi priceput mesajul? Ciudat rationamentul de stabilire a modalitatii de intrupare a unei entitati divine. Chiar daca Biserica si modificarile inscrisurilor biblice incearca cu obstinatie sa invaluie intr-o aura de mister nasterea fiziologica a lui Iisus, intregul concept in ansamblul sau are o evidenta nota de infantilism. In acelas registru descriptiv, ar fi mers tot atat de bine ca venirea lui Iisus pe lume sa fie pusa pe seama unei berze.


Povestea tragica a caderii omului in pacat ,este mai adanca decat pare la prima citire a Biblie,pacatul cu virusul mortii a intrat in firea pamanteasca printr-o relatie adulterina .In Eden nu era vorba despre mancarea unui fruct natural dintr-un pom firesc . Era vorba despre pofta ochilor, care chiar și astăzi duce la pofta trupească. El nu numai că a atras-o pe Eva într-o discuție, el a amăgit-o, și aceasta s-a întâmplat înainte să aibă loc înmulțirea naturală, așa cum Domnul a intenționat să fie când a spus: “Creșteți și înmulțiți-vă…”.

Se știe la ce ne referim dacă vorbim de o femeie amăgită. Toată lumea este conștientă de implicațiile frazei: “El a căzut în păcat.” Scriptura spune: “Dacă un om înșeală pe o fată nelogodită și se culcă cu ea, îi va plăti zestrea și o va lua de nevastă“ (Exod 22:16). După ce șarpele a amăgit-o pe Eva, ea s-a dat lui Adam, care nu o cunoscuse până atunci în acest fel. Șarpele și-a lăsat în urmă sămânța, adică urmași. Cain a fost rodul lui natural, iar Abel a fost rodul natural al lui Adam. După cele întâmplate în capitolul 3, citim capitolul 4:1-2: “Adam s-a împreunat cu nevastă-sa Eva; ea a rămas însărcinată, și a născut pe Cain, și a zis: “Am căpătat un om cu ajutorul Domnului!” A mai născut și pe fratele său Abel. Abel era cioban, iar Cain era plugar”.

Doi fii total diferiți au fost născuți. Ultima parte a capitolului 3 și prima parte a capitolului 4 trebuie citite împreună. Împărțirea în versete și capitole nu au existat în manuscrisele originale. Ne este greu să înțelegem ceea ce s-a întâmplat în aceiași zi, înainte ca Domnul să vină să-i viziteze în răcoarea serii. Apoi, ei s-au ascuns și Dumnezeu a chemat: “Adame, unde ești?”, după ce ei își făcuseră șorțuri din frunze de smochin pentru a-și acoperi rușinea.

Dumnezeu S-a referit direct la ceea ce se întâmplase, prin aplicarea pedepsei la locul potrivit, fapt care este valabil și astăzi. El i-a spus Evei: “Cu durere vei naște copii”. Nici o femeie nu a dat naștere unui copil după ce a mâncat un fruct, nici măcar prima femeie. Nu fără temei a dat Dumnezeu porunca Lui strictă în Legea Lui:

“Să nu te culci cu o vită, ca să te pângărești cu ea. Femeia să nu se apropie de vită, ca să curvească cu ea. Este o mare mișelie” (Levitic 18:23). El chiar a spus: “Blestemat să fie cel care se va culca cu o vită oarecare! Și tot poporul să răspundă: “Amin” (Deuteronom 27:21).

Păcatul și căderea au putut avea loc din cauză că Adam s-a supus influenței Evei. Acuzându-l, Domnul i-a spus lui Adam:

“Fiindcă ai ascultat de glasul nevestei tale, și ai mâncat din pomul despre care îți poruncisem…” (Genesa 3:17). Vina principală a avut-o Adam, pentru că el a încălcat porunca pe care Dumnezeu i-a dat-o lui personal, și ca atare este scris: “Și după cum toți mor în Adam…” (1Corinteni 15:22). Din acel moment omenirea a fost separată de Dumnezeu și pierdută. Prima pereche a trebuit să părăsească Paradisul. Chiar atunci Dumnezeu a prezis Mântuirea prin sămânța femeii (Genesa 3:15).Trebuia sa vina la existenta o noua creatie prin femeie ,una fara a avea in ea virusul mortii a pacatului carnal .Cu siguranta Isus Hristos nu a avut nimic din Maria ,ptr ca altfel nu invia a 3-a zi dupa Scripturi .El era manifestarea vizibila a Dumnezeului invizibil pe pamant.




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi