Salt la continut


Fotografie

Importanta botezului pentru un crestin


  • Please log in to reply
10 raspuns(uri) in acest subiect

#1 Grace

Grace

    Pestisor

  • Membri
  • PipPip
  • 120 Mesaje:
  • Sex:Feminin

Postat 14 August 2006 - 04:30 PM

Conform Bibliei, botezul crestin este o modalitate de marturisire publica a ceea ce s-a intamplat deja in interiorul inimii si vietii unui credincios. Credinciosul se identifica prin botez cu moartea, ingroparea si invierea lui Iisus Hristos. Biblia arata ca “Nu stiti ca toti cati am fost botezati in Iisus Hristos, am fost botezati in moartea Lui? Noi deci, prin botezul in moartea Lui, am fost ingropati impreuna cu El, pentru ca, dupa cum Hristos a inviat din morti, prin slava Tatalui, tot asa si noi sa traim o viata noua.” (Romani 6:3-4).
In botezul crestin, scufundarea in apa semnifica ingroparea cu Hristos, iar iesirea din apa semnifica invierea impreuna cu Hristos.

Exista doua cerinte pe care o persoana trebuie sa le indeplineasca pentru a fi botezata:
1) persoana care urmeaza sa se boteze trebuie sa creada in Iisus Hristos ca Mantuitor personal;
2) acea persoana trebuie sa inteleaga ce semnificatie are botezul.
Daca o persoana Il cunoaste pe Domnul Iisus ca Mantuitor, intelege ca botezul crestin este o manifestare publica a supunerii fata de El a credintei personale in Hristos si doreste sa primeasca botezul – atunci nu exista nici un motiv care sa il opreasca pe acel credincios sa fie botezat.

#2 alandana

alandana

    Marmota

  • Membri
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1082 Mesaje:
  • Sex:Feminin
  • Inaltime (cm):163
  • Greutate maxima:60
  • Greutate curenta:55
  • Greutate dorita:50

Postat 14 August 2006 - 05:14 PM

Grace - eu nu stiu despre ce religie vorbesti tu acolo. La crestinii ortodoxi copiii se boteaza la 40 de zile de la nastere - cand nu inteleg decat ca atunci cand le e foame trebuie sa manance. Nasii preiau rolul asta si sunt datori pe parcursul vietii sa-l crestineze pe micut. Ceea ce mai rar se intampla. Ori parintii se ocupa de educatia lui ori daca nu el singur cand ajunge la anumita varsta.

#3 Grace

Grace

    Pestisor

  • Membri
  • PipPip
  • 120 Mesaje:
  • Sex:Feminin

Postat 14 August 2006 - 05:21 PM

Alandana, ai dreptate! La ortodocsi botezul are loc fara marturisirea celui botezat. Am scris si despre acest lucru la Botezul la ortodocsi. Aici m-am referit la botezul protestantilor. M-am gandit ca se subintelege pentru ca am scris in subforumul "Protestanti". Greseala mea ca nu am precizat! Multumesc ca m-ai atentionat. :)

#4 alandana

alandana

    Marmota

  • Membri
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1082 Mesaje:
  • Sex:Feminin
  • Inaltime (cm):163
  • Greutate maxima:60
  • Greutate curenta:55
  • Greutate dorita:50

Postat 14 August 2006 - 07:36 PM

Scuze, abia acum am vazut.

#5 son of the Lord

son of the Lord

    Amiba

  • Membri
  • 2 Mesaje:
  • Sex:Masculin

Postat 18 March 2007 - 06:51 PM

Alandana, ai dreptate! La ortodocsi botezul are loc fara marturisirea celui botezat. Am scris si despre acest lucru la Botezul la ortodocsi. Aici m-am referit la botezul protestantilor. M-am gandit ca se subintelege pentru ca am scris in subforumul "Protestanti". Greseala mea ca nu am precizat! Multumesc ca m-ai atentionat. :)

ISUS a venit la IOAN ca sa fie botezat, ca un semn al supunerii lui catre Dumnezeu, ISUS i-a spus lui Ioan botezatorul lasa-ma caci asa trebuie sa implinesc sa ma supun voii Tatalui ceresc, botezul se face la o virsta matura eu am primit botezul crestin la 39 de ani, si eu am insistat ca sa fiu botezat pentru ca am fost nascut din nou DIN apa si din Duh de Duhul Sfint care este Dumnezeu, si s-a intimplat ca s-a si implinit in viata mea ceea ce scrie in ISAIA cap 57 versetul 10 la 13, DOMNUL a facut acest lucru, eu am pierdut slujba cind m-am pocait am fost dat afara din serviciu am 2 copii iar azi am serviciu prin mila lui Dumnezeu. La botez depui o marturie frumoasa in fata martorilor vazuti si nevazuti si faci un legamint ca il vei urma pe Dumnezeu toata viata indiferent de ce ti se intimpla,
cu mult drag son of the Lord crestin baptist nascut din nou, pace si FITI binecuvintati toti si acest site. pe curind +40721491498

#6 ramona

ramona

    Amiba

  • Membri
  • 6 Mesaje:
  • Sex:Feminin

Postat 11 July 2007 - 04:29 PM

Este foarte adevarat ce spui,dar nu suficient.Nu trebuie doar sa cunosca Adevarul o persoana care cere botezul,ci trebuie si sa implineasca.Si nu doar o parte din Scripturi ci Ea in intregime!

DUmnezeu sa ne ajute sa facem VOIA LUI in toate!!!!!!!!!!!!!

#7 gia_25

gia_25

    Amiba

  • Membri
  • 13 Mesaje:

Postat 27 June 2009 - 03:04 AM

Valoarea botezului copiilor nu a fost pusa la indoiala la inceputurile crestinismului, abia in Evul Mediu Va;densii, Anabaptistii i Socinienii, au pu l indoiala botezul copiilor"cel ce va crede si se va boteza"- Marcu 16.16, oricum copilul nu poate crede neajungand la pricepere n-ar putea fi boteza. Sfanta Scriptura nu opreste nicaieri botezul copiilor, dimpotriva intreaga casa a fost botezata si copii,botezul copiilor a existat inainte de a exista Evanghelia, iar Mnatuitorul spune clar: "de nu se va naste cineva din apa si duh sfant, nu va putea sa intre in imparatia lui D-zeu" (Ioan3,5) si tot Mnatuitorul ne spune ca copiii ajung in Rai ( Mat.19,14; Marcu 10,14; Luca 18.16) deci trebuie botezati, "Lasati copiii sa vina la mine!" iSTORIA DOVEDESTE CA primii crestini boteazau copiii, sugari, prunci, tineri, feciori si batrani, biserica primind de la Apostoli traditia de a boteza din cauza pacatului stamosesc , vezi Sf Ciprina (+258) "au lipsa de botez, sa nu astepte 8 zile, caci D-zeu nu cauta la fata, nu cauta nici la varsta" (Ep.64,2) Augustin (354-430) "Copilul devine credincios, nu prin credinta, care are temelia in vointza, ci prin Taina credintei (botez). Copilul ajuns la pricepere, nu mai primeste o data botezul, ci numai il intelege si isi supune vointa (Ep.98 n. 10). DECI IN PRIMUL RAND Traditia crestina apostolica si apoi Sfanta Scriptura sunt pt botezul copiilor, inainte Scripturii exista Traditia apostolica, astfel cei care sunt contra ratacesc. La fel scrierile vechi, anterioare Scripturii ne arata ca crestinii foloseau semnul crucii care semnifica biruinta lui Iisus asupra diavolului, este semnul Dumnzeului cel viu, a Fiului Omului, ea simbolizeaza virtutea si jertfa, semn care vine d epe vremea apostolilor, inca inainte ca acesta sa fie consemnat in scrieri, crestinii s einchinau in fata crucii, isi fac insemnul acesteia pe frunte si in semn de recunoastere si il sapau pe usile caselor lor. Iata deci vechimea acestui semn. La fel martore a existentei icoanelor inaintea aparitiei Sfinte Scripturi sunt catacombele-galerii subterane in Roma- unde crestinii persecutati se adunau pt. a celebra Sf .Liturghie. Acestea inchipuiau simboluri ale credintei : mileul (Iisus Hristos), porumbelul (Duhul Sfant), ANCORA ( sperantza), pestele..pt ca mai tarziu acestea sa intruchipeze chipul Mantutorului, Precuratei Fecioare, a sfintilor, apoi scene liturgice: Botezul,Cina cea de Taina, rASTIGNIREA, Inaltarea Sfantului Duh,ETC. Trupul omului este biserica, iar locul de rugaciune si slujbe tot biserica este, cuvantul "biserica" are mai multe intelesuri, este Biserica formata din multimea credinciosilor de aceiasi credinta, este Biserica trupului nostru si este biserica de zid, Sciptura vb cand de una cand de alta, asa cum spune Sf. PAVEL, ca in biserica nu se manaca si nu s ebea, iar "muierile sa taca in biserica", astfel biserica este "cASA LUI d-ZEU" PT CA D-ZEU ESTE OMNIPREZENT, PT CA ACESTA NU SE AFLA INTR-UN SINGUR LOC, el fiind nemarginit, el locuind in toate bisericile din lume si biserica este casa lui,.

#8 gia_25

gia_25

    Amiba

  • Membri
  • 13 Mesaje:

Postat 27 June 2009 - 03:53 AM

Biserica este intemeiata pe Sfanta Cruce, la rASTIGNIREA Mantuitorului, in anul 33, 3 luni si 20 de zile, iar in chip vazut dupa 50 de zile, la Rusalii. Prima comunitate crestina avea 70 de ucenici si 12 Apostoli, impreuna cu Maica Domnului. Prima biserica avea un nr de 120 suflete, ce cdredeau in hristos, apoi 3000 si asa mai departe, dupa care s-au stabilit primele 85 de Sfinte Canoane cu privire la episcopi, preoti, diaconi, cu privire la Sf. Pasti, Post , cu privire la eretici, cu prilejul primului Sinod Apostolic, in anul 50 DH la care au fost d efata 12 apostoli. primii 300 de ani crestinii au fost prigoniti prin catacombe iar in 313 Constantin cel Mare da o lege privind oprirea ucedeii crestinilor, astfel Constantin cel Mare este considera Noul Apostol. lA ANUL 325 de fata fiind si Constantin cel Mare are loc Primul Sinod ECUMENIC, facandu-se prima paret a Crezului si s-au adunat 20 de canoane, recunoscandu-le pe cele Apostolice.Apopi urmeaza Sinoadele Ecumenice de la 384,431,451,553,680,787, fiecare cu canoanelecorespunzatoare, stabilindu-se "Anatema" - blestemul- pt cei ce nu respecta aceste Sinoade, raduieli. Anul 1054 reprezinta anul ambitiei lumesti de a stapani lumea prin biserica si credinta, astfel un cardinal Humbert, dornic de a fi Papa a venit la Constantinopol, nu tocmai prin metode crestinesti si a pus pe Masa Sfantului Altaro anatema asupra ortodocsilor, acestia respingand-o. astfel producandu-se Marea Schisma in sanul bisericii ortodoxe, sfasiindu-se Camasa lui Hristos in douaBiserica cea Catolica va putta numele de romano-catolica cu centrul la Roma, iar cea Ortodoxa rame ca si inaite, fara sa schimbe continutul acesteia. La 1514, in sanul bisericii catolice , apare o mare ruptura, calugarul Luther se rupe d eRoma si infiinteaza noua Biserica cu numele de PROTESTANTA. adica cea care protesteaza impotriva Romei, prin dogma de baza": "Sola Fide"- Singura credinta mantuie, nu mia este nevoie d efapte! O gresala f mare"Credinta fara fapte este moarta" (Iac.2.20) Luther va stica dogmele, va distruge slijbele frumoase incepand o era de totala departare de adevarat credintza. Insusi luther cand a dat Decretele a exclamat: 'VAI CE AM FACUT, RATACIREA MEA NICODATA NU SE VA OPRI!", astfel pe la 1600 apra" Anabaptistii, calvinii, Zvinglienii. In Romania Baptistii ( 1606 John Smith) ,apar la 1883 din Ungaria, in jud. Bihor, localitatea Tulca prin predicatori maghiari Talpos, cizamrul ROTTMAYER, CROITORUL Kornayai Mihaly, Toth Istvan, si altii maghiari acre au chemat romanii sa schimbe opinca romanesca cu ci cizma unguresca. Acestia nu recunosc Traditia, Sfintele taine, Sfintii, Moastele, Liturghia, Postul, Botezul copiilor, doar a celor mari, pt ca acesta spala pacatele, ca si cand ar fi o simpla baie, impartasania e doar spirituala. Omul se mantuie numai prin credinta (dac ae inger, nu om), oricine poate interpreta Scriptura, Invierea si judecata exista,insa admit Nasterea Domnului, invierea si Rusalii desi Biblia nu specifica cand sa se tina, deci implicit reconosc Traditia si sarbatorile celebrate de ortodocsi.

#9 gia_25

gia_25

    Amiba

  • Membri
  • 13 Mesaje:

Postat 27 June 2009 - 04:17 AM

Grace - eu nu stiu despre ce religie vorbesti tu acolo. La crestinii ortodoxi copiii se boteaza la 40 de zile de la nastere - cand nu inteleg decat ca atunci cand le e foame trebuie sa manance. Nasii preiau rolul asta si sunt datori pe parcursul vietii sa-l crestineze pe micut. Ceea ce mai rar se intampla. Ori parintii se ocupa de educatia lui ori daca nu el singur cand ajunge la anumita varsta.


Eu cred ca tu nu ai inteles semnificatia botezului, mai vezi psalmul 50, poate nu ai auzit de pacatul stramosesc si de Sf Scriptura unde IiSUS face referire la acesta, orbul care s-a nascut asa, nu pt ca ar fi pacatuit el. Nu e cazul sa generalizezi( dar trebuie sa recunoastem ca biserica ortodoxa nu-si face datoria), sunt nasi care stiu in ce consta importanta actului respectiv, la fel cum si parintii apartinad altor religii, care isi fac datoria, ducandu-si copiii la biserica pe care o frecventeaza, le povestesc despre importanta acesteia si ii conving cu argumete intemeiate, ca asa e bine si ca au dreptate, ca si bunicul si bunica au procedat la fel, astfel la varsta confirmarii, totul e ok , nu ca vezi doamne, copilul tot copil fiind, ar avea mult mai mult discernamant, doar pt. ca poate comunica si afirma cele ce i se impun. Ca doar, nu i se ofera alternative si el alege fara nici o constrangere. Inca nu am auzit nici un parinte sa spuna, acum copilul meu alege, ce vrei: baptist, catolic, adventist, ortodox, penticostal, iehovist, sambetist, yoghin, ! Dupa care parintii baptisti inchiriaza un local si organizeaza cu fast o masa, invitand neamurile la iehovisti!! De unde si termenul de "CONFIRMARE" , astfel copii confirma pretentiile parintilor, rudelor, bunicilor si strabunicilor, si atunci in ce consta diferentza, intr-o subtilitate meschina...?

Acest mesaj a fost editat de gia_25: 27 June 2009 - 04:22 AM


#10 Maleahi

Maleahi

    Amiba

  • Membri
  • 20 Mesaje:

Postat 10 December 2009 - 08:28 AM

Nu exista nici un verset in Biblie care sa confirme botezul sugarilor.Cu toata dragostea si responsabilitatea trebuie spus ca botezul sugarilor este absolut lipsit de orice temei biblic .Biblia este unica unitate de masura valabila care da raspuns la toate intrebarile dificile ale credintei .La judecata finala ,pe masa de judecata va sta Biblia ,nu parerile sau supozitiile oamenilor .Sugarii nu pot avea credinta si putere de discernere a raului sau binelui ,alegerea binelui se poate face in momentul in care persoana aude o vestire a Evangheliei ,si poate lua singura o decizie personala de a urma o cale sau o alta .Botezul sugarilor a fost introdus ptr a avea enoriasi sau viitori cotizanti religiei de stat .Acest botez a fost instaurat doar in sec 2 ,iar decizia s-a luat in Conciliul de la Niceea.(325)

#11 crestin

crestin

    Amiba

  • Membri
  • 1 Mesaje:

Postat 01 March 2010 - 08:40 PM

Conform Bibliei, botezul crestin este o modalitate de marturisire publica a ceea ce s-a intamplat deja in interiorul inimii si vietii unui credincios. Credinciosul se identifica prin botez cu moartea, ingroparea si invierea lui Iisus Hristos.


arata te rog unde scrie in Biblie ca botezul este o modalitate de marturisire publica a ceea ce s-a intimplat in interior.
Daca te referi al 1 Petru 3:21 atunci uite am gasit ca textul original din 1 petru 3:21 spune asa “cererea unui cuget bun catre Dumnezeu“ in loc de marturia unui cuget curat traducerea Cornilescu 1931, in alta traducere e mai clar "dorinta dupa un cuget curat". Traducerea CLV.

se pare ca dupa textul original trebue sa schimbati definitia botezului deci botezul e dorinta de a avea un cuget curat nu marturiseste ca ai cugetul curat




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi